Cinema 4D Öğrenmek – Yeni Başlayanlara Ders Notlarım #2

2.Bölümden herkese merhabalar. İlk defa bu makaleye geldiyseniz, Cinema 4D nasıl öğrenirim, tavsiyeler nelerdir gibi soruları 1.Bölümde anlattım. Lütfen inceleyiniz.

  • Poly Modelleme Menüsü (Foto)

1- Bevel, keskin kenarları yuvarlamanızı sağlar. M‘ye basıp ardından S‘ye basarsanız ulaşırsınız. Veya sağ tuş Bevel’den ulaşabilirsiniz (Foto). Ayrıca Bevel ayarlarında ki Subdivision ayarından kaç segment olacağını seçebilirsiniz. Mesela bevel yaptığınız küplerin kenarı diyelim şöyle oldu (Foto). Hemen bevel ayarlarından Mitering>Uniform yaparak şu hale getirebilirsiniz (Foto). 2- Extrude, Poligonların içeriye yada dışarıya uzatılmasını sağlar. Kısayol Tuşu D‘dir (Foto). Extrude’de parça parça dışarı veya içeri çıkartmak için özellikler’den Preserve Groups‘u kapatmanız gerek (Foto). 3- Extrude Inner, seçmiş olduğumuz poligonu, dış poligon şeklinde içeriye doğru bölen bir araç. M‘ye basıp ardından W‘ye basarsanız ulaşırsınız. Veya sağ tuş Extrude Inner’den ulaşabilirsiniz (Foto). 4- Slide, obje üzerindeki herhangi bir çizgiyi veya noktayı kaydırmayı sağlar. M‘ye basıp ardından O‘ye basarsanız ulaşırsınız. Veya sağ tuş Slide’dan ulaşabilirsiniz. Slide ayarlarında Limit’i seçerseniz, objeden dışarı çıkmaz (Foto). 5-Undo (Action), geri alma. 6- Frame Selected Elements, seçili noktayı ekranın ortasına alma. 7- Create Point, yeni noktalar oluşturur. 8- Bridge, noktadan noktaya yeni bir çizgi oluşturur. 9- Brush, fırça. Noktayı yakalayarak çeşitli oynamalar yapmamızı sağlar. 10- Matrix Extrude (Polygons Mode’da), değişik spralli şekiller. 11- Smooth Shift (Polygons Mode’da), yumuşatma. 12- Line Cut (Knife), kesme işlemi. 13- Iron, baskı-şiddet. 14- Split, kesme-çıkarma. 15- Magnet, çekme-sündürme. 16- Mirror (Polygons Mode’da), şeklin aynalaması.

  • Deformerlar : Elde olmayan şekilleri üretmeye yarıyorlar. Hiyerarşikte Child rolündeler. Yani objenin altında. Deformer araçlarını hızlı bir şekilde kullanmak için kısayolu, objeye tıklayıp LEFT‘e basıp, istediğimiz araca tıklarsak, direk uygulanmış olur.

1- Bend, objenin etki alanını belirliyor. Eğiyor büküyor (Foto). 2- Bulge, obje üzerinde baskı yapabilmeyi sağlar (Foto). 3- Shear, zemin ve tavan arasında şekil oluşmasını sağlıyor (Foto). 4- Taper, tepe noktaya doğru eğip, bükmeyi sağlıyor. Sivriltme, inceltme (Foto). 5- Twist, döndürme özelliği (Foto). 6- FFD, box içinde noktasal düzenlemeler – point modda (Foto). 7- Squash and Strech, esneme, ezme (Foto).  8- Melt, erime (Foto). 9- Explosion, patlatma (Foto). 10- Explosion FX, parçalar 3 boyutlu dağılıyor. Explosion (güç), Cluster (parçalanmanın şekle dönüşmesi), Gravity (yerçekimi) (Foto).  11- Shatter, zemine doğru basit patlama (Foto). 12- Correction, FFD’nin kendi noktalarıyla hareketi (Foto). 13- Spherify, yuvarlama özelliği (Foto). 14- Wrap, görülen alan doğrultusunda baskılama (Foto). 15- Collision, çarpışma (Foto). 16- Formula, dairesel baskı – dalga vs (Foto). 17- Wind, rüzgar-dalgalanma (Foto). 18- Smoothing, nesneyi yumuşatmak (Foto). 19- Bevel, offset path gibi (Foto).

  • Extralar

1- Segmentleri görmek için Display > Gouraud Shading (Lines) – Kısa yol NB tuşu. 2- Her rakamın yer aldığı butonların sağındaki yukarı-aşağı oklara Sağ tuş tıklayınca, ilk değere döner. 3- Alt tuşuna basarak, mouse’un sol, sağ ve orta tuşuyla döndürme, uzaklık, yakınlık işlemlerini yapabilirsiniz. 2.yol 1-2-3 numaralı tuşlarla yapılabilir. Not: 2 numayı sağ tuş ile yaparsanız; kesin odak uzaklığı değişiyor. 3 numara ile sağ tuş yaparsanız kamera açısı değişiyor. 4- Pencereler arası geçiş kısa yolu F1-F2-F3-F4-F5 veya mousun orta tuşu.

  • Material Kanalları

1- Color kanalı, bize objeye renk atamamızı sağlayan kanaldır. Color kanalı içindeki RGB’den istediğimiz rengi seçebiliriz. Hemen altındaki Brightness bölümü, rengin ne kadar doygun olacağını gösteriyor. Texture özelliğinde pek çok özellik var. Mesela Load Preset’ten hazır texture’lara erişebilirsiniz (Foto). 2- Diffusion kanalı, obje üzerindeki dokuların kirli gözükmesini sağlayan kanaldır. Tıkladığınızda direk etki etmez. Texture eklemeniz gerekir. Resim de kullanabilirsiniz, Shader’da (Foto). 3- Luminance kanalı, objelerin ışık kaynağı gibi parlamasına yardımcı olan kanaldır. Ve Global Illumination altında çalışır, render ayarlarından açılabilir.  Brightness’ı artırıp azaltıp, ışık değeriyle oynanabilir. Color kanalıyla beraber çalışabilir (Foto). 4- Transparency kanalı, şeffaflık veren bir kanaldır. Özelliklerinde Refraction (Işığın kırılma gücü) ayarlanabilir (Foto). 5- Reflectance kanalı, dış yüzeyi ve dış şartları, obje üzerinde yansıtmaya yarayan kanaldır. Özelliklerinde Additive butonu, yansımayı şeffaf bir şekilde obje üzerine uygulamayı sağlar. Blurrines, flulaştırarak yansıtmayı sağlar. Transpatency ile kullanırken, Brightness kısmını azaltarak daha gerçekci görüntüler oluşturulabilir (Foto). 6- Environment kanalı, dış şartları reflectance gibi objenin üzerine yansıtmayı sağlayan kanaldır. Texture kullanamak gerekiyor (Foto). 7- Fog kanalı, sis manasına gelir. Aktif edildiğinde parçaların röntgen çekilmiş halini görebiliyoruz. Yani iç içe geçmiş objerin kesişim hatlarını göstermek. Ayrıca ışık ölçümlerinde kullanılır (Foto). 8- Bump kanalı, girinti-çıkıntı oluşturmamıza yarayan kanaldır. Texture eklemeniz gerekir. Strength değerinden dokunun ayarını yapabiliriz (Foto). 9- Normal kanalı, bu kanala uygun kaydedilmiş dokuları girinti-çıkıntı olarak gösterir. Normal bir resim dokusu attığınızda, girinti çıkıntılar, resim gibi gözükecek. Ancak effect>normalizer derseniz, normal kanalına uygun çevrilmiş olacak (Foto). 10- Alpha kanalı, transparency gibi nesnelerimize şeffaflık vermemizi sağlayan kanaldır. Sanal olarak şeffaflık veren bir özellik (Foto). 11- Glow kanalı, objelerin üzerinde ışık küresi oluşturmaya yardımcı olan kanaldır. Render ayarlarında yardımcı butonu vardır. 12- Displacement kanalı, dışarlama deniyor, en önemli kanallardan. Segment sayısını artırmadan Sub Polygon Displacement dersek aynı sonucu elde ederiz. Böylece render süremiz kısalır (Foto). 13- Editor: Render’da etki etmeyen ancak, ekrandaki oluşumu daha rahat kontrol etmeyi sağlar. 13.1- Anime priview: Anime texture’leri anime edip etmeme. 13.2- Texture Preview Size: Attığımız resim texturelerin çözünürlük kalitelerini. 13.3- Editor display: Materyal kanallarını açıp kapama. 14- Illumination: Materyallerin ne kadar ışık alacağını ayardığımız kısım. 15- Assignment : Materyallerin hangi obje üzerinde etkili olduğu görmek için kullandığımız kısım.

Devam Edecek.. 3.Bölüm..

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir