Cinema 4D Öğrenmek – Yeni Başlayanlara Ders Notlarım #1

Cinema 4D’ye başlayacaklar, nerden başlamalı, nasıl ilerler mi sorularını kendilerine soruyorlardır. Arkadaşlar öncelikle bir şey öğrenmek istediğinizde yardımcı olan insan sayısı az. Bulabilirseniz onların yanından ayrılmayın, sorular sorun, öğrenmeye çalışın. Discord grupları olur, facebook grupları olur katılın, aktif olun. Deha Etabek’in Cinema 4D hakkında kitabı var. Satın almanızı öneririm, nerde ne var görmüş olursunuz. Klavuz niteliğinde elinizin altında olur. Daha sonra ücretsiz dersler kısmında paylaştığım C4D eğitimleri izleyin. Yetmez ise Udemy, Vidobu, Kodlab’tan C4D eğitim setlerini satın alın. Bundan sonra artık bol bol pratik gerekecek. Youtube derya deniz, bulduğunuz tutorialları tekrar edin. Her tutorialdan neler öğrendiniz bir yere yazın. Bende yeni başladım sayılır. Bu makale serisinde öğrenmiş olduğum tutorial linkini ve o dersten neler öğrendiğimi kısaca yazacağım. Hem tekrar etmiş oluyorum hem aklımda kalıyor. Umarım size de faydası olur.

Bu dersten öğrendiklerim. 1- Boole obje konumlandırma aracı ile bir nesneden başka bir nesneyi çıkarabiliyoruz (Foto). Küpten > Kapsülleri çıkar, manasına geliyor.  2- İki spline’nı birleştirip, Spline Mask Yardımcı objeyle birleştirebiliyoruz (Foto). Veya Spline Araçlarından Spline Union diyebiliyoruz (Foto).

1- Poligon sayısı çok ya da az aynı render sonucunu veriyorsa eğer, poligonun az olması render’ın hızlı alınmasını sağlar. 2- Herhangi bir objeye sağ tuş > Object Information dersek Polygons sayısını görmüş oluruz (Foto). 3- Yardımcı Objeler > Subdivision Surface İçine atılan nesneyi yumuşatır. Kare>Küre olur mesela (Foto). 4- OpenGL. Bu ayarla görüntüler daha güzel gözükmekte. 4.1- Anti-Aliasing-Kenar Yumuşatma Ayarı. 4.2- Maximum Transparency-Şeffaflık Ayarı. 4.3- Maximum Lights-Işıkların Kullanımı. 4.4- Maximum Shadows-Gölgelerin oluşturulması (Foto). 5- Display Tag. Herhangi bir nesneye, sağ tuş > CINEMA 4D Tags > Display > Kısa yoldan Shading Mode vs değiştirme, çeşitli ayarlar (Foto). 6- Take Özelliği. Eğer take ala ala giderseniz, projenizi sahne sahne kaydetmiş olursunuz. Böylelikle yanlış yapıldığında veya bir sunum yapılacağında ileri-geri gidebilirsiniz (Foto). 7- Renk Paneli. Eskiden RGB ve HSV vardı.. Yeni eklenenler. Renk Uzayı, Gradient, Resimden renk çekme, K – Celvin sıcaklığı, İki rengi karıştırmak, Renk Paletlerini kaydetmek, kullanmak (Foto). 8- Arayüzü düzeltmek. Buton ekleme, çıkarma. Sağ Tuş>Customize Palettes. 8.1- New Pallette diyip, butonları ayarladıktan sonra, sağ tuş>Tab>Convert to Tab (Foto). 8.2- Eğer açılır bir tab istersek, sağ tuş>Fold Pallete diyoruz bu sefer (Foto). 8.3- Icon boyutlarıyla oynayabiliriz (Foto). 8.4- Palet yönünü değiştirme (Foto). 8.5- Yaptığımız arayüzü kaydetmek (Foto).

  • Extralar

1- Eğer iki spline’ı birleştirip içi dolu bir obje yapmak istiyorsak, Sweep yardımcı objesinin altına iki spline’ı atıyoruz. Üstte etkileyecek olan, altta etkilenecek olan olmalı (Foto). 2- Eğer bir spline’ı içi dolu bir 3d obje yapmak istersek, Extrude yardım objesinin altına atıyoruz (Foto). 3- Array obje konumlandırma aracı, aynı nesneden çoğaltır (Foto). 4- Atom Array obje konumlandırma aracı, objenin noktalarını kimyasal bileşim gibi gösterir (Foto). 5- Instance konumlandırma aracı, referans bir obje ister ve aynından oluşturur. Ana objedeki değişiklikler kopyasında da oluşur (Foto). 6- Boole obje konumlandırma aracı çıkarma, toplama işlemi yaparken extra poligonlar oluşturur. Boolean Type özelliklerinden Hide New Edges dersek bu poligonları kaldırabiliriz (Foto). 7- Lathe, kendi etrafında 360 derece döner sol yapar. Right wiev’de çizdiğin bir spline’ı 3D’ye çevirebilirsin. Çanak, bardak vs (Foto). 8- Symmetry, oluşturulan nesnenin simetrisini oluşturur (Foto). 9- Connect, gruplandırma. Normal Ctrl+G’den farkı yok. (Foto). 10- Metaball, bağlantı noktası oluşturur, şekilleri birbirlerine bağlar (Foto). 11- Loft, iki spline blend oluyor (Foto). 12- Bezier, istediğimiz şekli almasını sağlar.

  • Notlar

Obje konumlardırma araçlarını ve obje yardımcı araçlarını hızlı bir şekilde kullanmak için kısayolu, objeye tıklayıp ALT‘a basıp, istediğimiz araca tıklarsak, direk uygulanmış olur.

Makale’de obje konumlandırma araçları Mor olarak belirtilmiştir. Böylelikle Array, Atom Array, Boole, Spline Mask, Connect, Instance, Metaball, Symmetry araçlarını öğrenmiş olduk.

 

 

Makale’de obje yardımcı araçları Yeşil olarak belirtilmiştir. Böylelikle Subdivision Surface, Extrude, Lathe, Loft, Sweep, Bezier araçlarını öğrenmiş olduk.

 

 

  • Kısayollar
  • Shift + C = İşinize ne lazımsa arayabildiğiniz arama butonu (Foto).
  • Ctrl + R = Render önizlemesi
  • Shift + R = Render almak
  • Alt + R = Belli bir bölgenin render önizlemesi
  • Ctrl + D = Proje ayarları (Foto).
  • Ctrl + Obje = Objenin kopyasını oluşturursunuz.
  • H = Perspective gibi ekranlarda nesneyi ortalar ekrana.
  • Ctrl + Z = Bir önceki işlemi geri getirir.
  • Ctrl + Shift + Z = Bir önceki açıyı geri getirir.
  • V = Ekranda hızlıca ulaşabileceğiniz kısa yollar (Foto).
  • Alt + G = Objeleri gruplandırma.
  • L = Axis taşıma butonu.
  • C = Objeyi düzenlenebilir hale getirme.
  • Q = Yardımcı objelerden biri ile işlem yaptığınızda, açıp kapama tuşu.
  • Shift + V = Viewport ayarları
  • Alt + D = Axis’i açıp kapatma

Devamı Gelecek.. 2.Bölüm...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir